18 oktober 2007

Godmorgon

Till alla er som beställt min bok via min webbsida...JAG HAR DEN HÄR...tack för ert tålamod. Idag ska jag signera och imorgon skickar jag ut.

Lotten skrev en kommentar om att jag skulle låta ungarna tvätta själv, vilket är en superb. ide men Lotten , jag har provat och jag stod ut exakt en månad.
Tonåringar tvättar inte som andra dödliga. De tar gooood tid på sig, mycket god tid. När de väl slänger ner en hadduk och ett par trosor eller kalsonger i tvättmaskinen så blir dom liggandes där tills någon inte står ut med stanken av sur tvätt. Den sura mini tvätten tumlas sedan i tron att stanken ska evaporera, vilket inte är fallet. Sen ligger den torra illaluktande tvätten i tumlaren i månader om det inte vore så att jag behövde använda de. En av mina tonåringar kom faktiskt ner en morgon och luktade sur handduk.
Hade jag varit en pedagogisk och konsekvent mamma hade jag slagit näven i bordet och gjort ett tvättschema med konsekvenser om det inte följdes. Jag är varken pedagogisk eller särskilt konsekvent.
I have to choose my battles. Men jag gnäller gärna om det på bloggen.

Inga kommentarer: