20 februari 2008

no school

IGEN. Det snöade inatt och klockan 5.15 kom trean in i mitt sovrum och deklarerade högtidligt att det var 2 hour delay och sen stegade han ut men en kunglig värdighet som heter duga. Trean har liksom tagit det som sitt uppdrag att bevaka de tidiga snömornarna och hålla ögonen på tvn där det dyker upp på textremsan. Skolnamnen kommer i bokstavsordning så han får sitta och vänta på bokstaven F. en kvart efter att han meddelat mig så ringer telefonerna i huset och det är skoldistriktet som sänder ut ett automatiskt meddelande med samma besked. klockan 6.15 kommer trean in och säger INGEN SKOLA IDAG!!!!!och sen springer han in på sitt rum och gör ett svanhopp ner i sängen -det vet jag för att jag hör hur sängstommen jämrar sig under belastningen-och nu ser vi honom inte förrän i eftermiddag. Jag ligger kvar en stund till och halv åtta hör jag SHIT SHIT SHIT och garderober öppnas i rasande fart. Det är fyran som tror att han försovit sig. När jag ger honom meddelandet hör jag ettn yessssssss och han dyker tillbaka ner i sängen.

Nu ska jag till gymet och sen är det till doktorn med fyran. Jag ska inte träna mina biceps idag för igår skulle jag lägga upp spaghetti och råkade bryta spaghettiskeden .....I know I am a beast
later

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter bekant. Samma historia i Mason. Kör försiktigt!

Anonym sa...

hehhe, nää ingen träning om man bryter av spaghettisked inte!!!

Här är det vackert vårväder, flera plusgrader och mina syrenbuskar har börjat knoppas och viden är utslagen...

kram

Anonym sa...

Det var en känga åt alla som tror att mammor är svaga ;-) Här i huset är det bara nyligen Maken började klara av att öppna konservburkar i glas innan jag hade öppnat dem först ;-)

♥ Pernill@ sa...

Vilken lyx dina barn har tycker mina..
Här ska det typ vara tre meter snö och orkan innan skolan stänger...
Inte ens under förra orkanen då de varnade att man skulle stanna inne slapp de skolan....
jag vågade inte låta storan Gå till bussen så jag körde henne TROTS att man inte skulle köra..
Skolan stängde ju inte ;-)