16 oktober 2011

Konsten att få en sjuttonåring att göra NÅGOT över huvudtaget

Konsten att få en sjuttonåring att göra en enkel sak.

Jag: du nu vet du att det är din tur att mata den flygande ekorren, du vet..vatten frukt ny filt..osv.....va?

Fyran: va? Öh...hm

han lägger sig mer bekvämt i soffan och klickar vidare på xbox kontrollen samtidigt som klämmer telefonen på plats mellan axel och kind.

ANDRA RUNDAN

Jag: du glömmer inte ekorren?...jag menar NU..han behöver mat nu
Fyran: oh..hm..va?
Jag. EKORREN NU!!!!!!!

TREDJE RUNDAN

Jag: ekorrjävlen NU, förihelvete
Fyran: chill

FJÄRDE RUNDAN

Jag hackar upp ett äpple, fyller på vattenskålen,byter filt,ger yoghurtdroppar och pratar kärleksfullt med flygaren.

Jag påstod aldrig att jag kommit på den magiska konsten att få en sjuttonåring att göra NÅGOT...jag ligger i träning.

1 kommentar:

my sa...

haha. klockrent!
men vad bra att du kommit över den värsta "korreskräcken" så att han har någon som tar hand om honom i alla fall. :P