15 februari 2012

Utmaning antagen

Jag brukar inte anta utmaningar mestadels för att jag är lat. Nu gör jag ett undantag för att min inte lata duktiga tös utmanar mig. Se nu tvåan mor får gumpen ur vagnen. Here we go...

För tio år sedan

Så var jag 20 kilo lättare och 65 000 rynkor fattigare.


Vad gjorde du för ett år sedan?

Oj, det kommer jag ju inte ihåg. Låt se....Jag färgade håret själv och det blev lila så när jag kom till skolan skrämde jag slaget ur förskolebarnen. jag och min vännina sörplade för mycket cabernet och dansade som tokiga till klockan 4 på morgonen. Vi hade filtar som mantlar och var Stevie Nicks wannabees. jag åt rökt fisk med fingrarna i kåseberga.

Fem snacks du gillar?
Går vin under kategorin snacks?


Fem sånger du kan texten till.

Idas sommarvisa...första versen
Du gamla du fria...nästan hela
Sen kan jag ett par meningar härmoch där på alla möjliga sånger. Tex "I wanna be a millionare so friggin bad"

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.

Jag skulle stoppa 2 miljoner i madrassen att köpa vin för och sen skulle jag ge resten till ungarna så de kunde bygga en liten friggebod var på sina tomter där jag kunde bo.

Fem dåliga vanor.

Jag biter på naglarna
Jag glömmer att skriva viktiga saker i kalendern
Jag är en matlagnings nazist....fråga mina barn
Jag tömmer inte torktumlaren i tid så all tvätt ser ut som ett ratat kolapapper
Jag går och trillar varenda gång jag går ut på promenad


Fem saker du gillar att göra.
prata med mina ungar
Läsa
Film...historiska drama ...dreggel slurp

Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa.

Päls
Bikini...bara för att skona andra
Paljett klänning...se ovan
Knästrumpor....se ovan
Rosa lackväska
Hamburgare på en bensinmack


Fem saker jag inte skulle köpa:

Päls
14 inch tv
Jelly beans
Red lipstick
Chardonnay

Fem favoritleksaker.
ipad
Mobil telefon
Symaskin
Min man...nae vänta han kommer först
DVR


Fem personer jag vill se göra den här utmaningen

???????

1 kommentar:

RackarTuss sa...

Ha ha ha - Goa Nika, najs att se att du är på G!