01 mars 2012

jag blir förbannad när folk inte vet vad dom gör och bara höftar till det. man sköter sina svenska bank affärer jättesmidigt med en digipass...fantastiskt. MEN om batterierna tar slut efter 9 år och man behöver en ny ?..då kan det bli såhär.....
man ringer banken 3 på morgonen , svensk tid 9 på morgonen, någon annan tid går inte att ringa för för då är man numero 46 i kön. I femton minuter pratar man med en trevlig tjej och uppger all hundrafemtioelva hemliga ord för att dom ska bekräfta identitet, Jättebra, men när man slutligen svara på frågan...vilken färg var din första bil...blir det problem...för nu kan dom inte prata med mig längre för nu måste dom också prata med maken. Jag lägger på och maken får ringa från en flygplats någonstans i världen, maken ringer då mig och behöver alla hemliga ord för det är ju jag som sköter den här biten. men i alla fall så försäkrar banken att man nu ska skicka grejerna....vi väntar en månad sen gör vi om samma procedur...dom lovar att nu är det skickat. När vi har gjort detta 3 gånger och fortfarande ingen digipass har dykt upp så ringer maken en fjärde gång och nu har det gått 3 månader. Då säger en trevlig chef på banken att ....nae...digipass kan man inte skicka till utlandet och så är det med det. VAD FAN KUNDE DOM INTE SAGT Det FRÅN BÖRJAN! Och såklart så skyller alla på varandra och det är ju såklart ingens fel. jag blir så trött.

1 kommentar:

RackarTuss sa...

Suck å åter suck!!!

Anyways:

♫ ♫ ♫♪♫
Nu blir det fredagsmys
♫ ♫ ♫♪♫