22 februari 2008

no school again

Ännu en gång är skolan stängd efter snöandet igår så jag har fyran oh kompisen sovandes på sofforna i lilla vardagsrummet, trean kom ner och åt och försvann tillbaka till sängen. Till frukost har jag gjort en frukostpizza, ett recept jag fick förra veckan, jättegott.

ett lager råstekta potatis i en ungsform, lite stekt finhackad lök ovanpå potatisen, äggröra ovanpå löken, finhackad stekt korv eller sausage ovanpå löken, sprinkla med finhackade champinjoner,paprika,tomater obs ta bort fröerna,lätt förvälld broccoli och toppa med riven ost. In i ugnen på 225 grader i ca 10 minuter.

Väntade hem maken från Italien i eftermiddag men han ringde precis från Zurich och kan inte komma därifrån förrän imorgonkväll och det är ju astrist och jag som precis tinat färdigt stora oxsteken...gahh....så jag hoppas ungarna tar hem några kompisar istället så den blir äten.

Inga kommentarer: